MICHELIN CrossClimate+225/50 R17 98W
Rozmiar: | 225/50 R17 |
Model: | CrossClimate+ |
Sezon: | całoroczna |
Indeks nośności: | 98 XL ![]() |
Indeks prędkości: | W ![]() |
Stan produktu: | nowy |
Producent: | MICHELIN |
Gwarancja: | producenta |
Kod producenta: | 162753 |
EAN: | 3528701627533 |
Run On Flat: | TAK |
Rant ochronny na felgę: : | NIE |
Homologacje: | |
Klasa opon: | Premium |
Homologacja zimowa: | TAK |
Dane z karty informacyjnej (EU) 2020/740: | zobacz |
Rok produkcji: | 2024 |
Czas realizacji (wysyłki towaru): | |
Informacje o bezpieczeństwie: | zobacz |
Dostawca: | zobacz |
Nazwa | MANUFACTURE FRANCAISE DES PNEUMATIQUES MICHELIN |
Adres | place des Carmes-Déchaux 23, 63000 Clermont-Ferrand, France |
contact@tc.michelin.eu |
MICHELIN CrossClimate daje początek nowej kategorii opon. W przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi w lecie i zimie są wynikiem technicznego kompromisu, MICHELIN CrossClimate uzyskała najwyższą klasę „A" przyczepności do mokrej nawierzchni zarówno wg kryteriów oceny opon letnich jak i zimowych. MICHELIN CrossClimate to połączenie technologii opon zimowych i letnich - do tej pory uważane za niemożliwe do zastosowania w jednej oponie. Ta innowacyjna opona dostosowuje swoje właściwości do warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów.
MICHELIN CrossClimate jest pierwszą letnią oponą homologowaną do użytku w warunkach zimowych.
Opona została już poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje: TUV-Sud Product Service i DEKRA Test Center i UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one najwyższe osiągi zarówno letnie jak i zimowe oraz przewagę nad oponami całorocznymi dostępnymi na rynku - między innymi kluczowym dla bezpieczeństwa obszarze hamowania na suchej nawierzchni
Osiągi uzyskiwane przez nową oponę MICHELIN CrossClimate to wynik połączenia trzech zaawansowanych technologii.
1. Innowacyjna mieszanka bieżnika:
- Powierzchnia bieżnika jest wyjątkowo elastyczna dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach - na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem.
- Opona ma niskie opory toczenia. Inżynierowie Michelin zredukowali wytwarzanie ciepła dzięki zastosowaniu krzemionki najnowszej generacji, która została dodana do mieszanki gumowej znajdującej się bezpośrednio pod bieżnikiem.
2. Unikatowe połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D.
- Lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i geometria lameli zimowych Michelin. Ich geometria jest bardzo skomplikowana, są pofalowane, a ich szerokość się zmienia.
W warunkach zimowych lamele powodują efekt “pazura”- wczepiając się w śnieg i zwiększając trakcję.
- Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu: w kierunku poprzecznym dzięki bardziej ostremu kątowi w centrum oraz w kierunku wzdłużnym, gdzie klocki bardziej się otwierają.
- Pionowa i pozioma falistość lameli wytwarza efekt samoblokowania. Innymi słowy, lamele zamykają się dla uzyskania większej sztywności klocków bieżnika, co daje lepszą stabilność opony niezależnie od sił na jakie napotyka podczas: trakcji, hamowania i trzymania w zakręcie.
3. Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach
z lamelami o wysokich osiągach zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości, zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu.
brutto/szt.
Informacje o bezpieczeństwie
Zasady bezpiecznego użytkowania opon
1.Montować na pojeździe opony dokładnie w rozmiarze, nośności i maksymalnej prędkości jakie są określone w wymaganiach technicznych pojazdu.
2.Montować na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości, konstrukcja, rzeźba bieżnika). Mieszanie opon o różnych właściwościach może wpłynąć na stabilność pojazdu.
3.Eksploatować opony, stosując zalecane przez producenta pojazdu ciśnienie wewnętrzne w oponie w odniesieniu do obciążenia eksploatacyjnego pojazdu. Zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie może prowadzić do zmniejszenia przyczepności, wydłużenia drogi hamowania i ryzyka pęknięcia opony. Przeciążenie może prowadzić do przegrzania, deformacji opony oraz zwiększenia ryzyka awarii.
4.Eksploatować opony, stosując odpowiednie do rozmiaru opony rozmiary obręczy.
5.Montować, demontować i wyważać opony wyłącznie w specjalistycznych serwisach, aby uniknąć uszkodzenia opony lub felgi, co wpływa na bezpieczeństwo jazdy.
6.Nie należy eksploatować opon, kiedy głębokość bieżnika osiąga minimalną dopuszczalną wartość, która wynosi 1.6 mm Nadmierne zużycie bieżnika może prowadzić do utraty przyczepności, szczególnie na mokrej nawierzchni.
7.Unikać nieprawidłowego przechowywania opon. Opony powinny być przechowywane w suchym, chłodnym miejscu, z dala od źródeł ciepła, światła słonecznego oraz substancji chemicznych, olejów i smarów. Nieprawidłowe przechowywanie może prowadzić do degradacji materiałów opony.
8.Unikać najeżdżania na ostre przedmioty oraz dociskania opon do krawężnika np. podczas parkowania pojazdu, gdyż może to powodować uszkodzenia opon. Jeśli opona jest widocznie uszkodzona (np. pęknięcia, wybrzuszenia, przecięcia), należy niezwłocznie ją wymień. Uszkodzone opony mogą ulec rozerwaniu w trakcie jazdy.
9.Należy kontrolować wiek opon. Opony starsze niż 7-10 lat (w zależności od zaleceń producenta) mogą stracić swoje właściwości.
10.Należy stosować opony adekwatnie do sezonu. Opony letnie, zimowe, całoroczne używać zgodnie z warunkami pogodowymi i przepisami obowiązującymi w danym kraju. Użycie niewłaściwych opon może znacząco obniżyć bezpieczeństwo pojazdu.